Informazioni per Cittadini/Turisti

COSA SUCCEDE SE ENTRI IN UN LOCALE CHE ESPONE LA NOSTRA VETROFANIA ?

Attenzione, qualità e trasparenza nei servizi sono le parole magiche che.. "aprono le porte"di tutti i locali che aderiscono al Patto per Expo 2015.

Solo per fare qualche esempio:

se ti siedi al tavolo di un ristorante puoi chiedere un menù turistico Expo, o la carta in più lingue,
avere una "caraffa del Sindaco" (acqua del rubinetto) al tavolo senza necessità di chiederla; se sono presenti i bambini è garantito loro un menù speciale;

se entri in un bar oltre alla massima trasparenza sui prodotti offerti potrai avere accesso ai servizi igienici anche senza l'obbligo della consumazione;

se entri in un grande negozio alimentare puoi cercare la promozione di prodotti FOOD dell'eccellenza lombarda, così come potresti trovare altre iniziative pensate per te;

se entri in un negozio di vendita al dettaglio hai diritto alla trasparenza nelle modalità di pagamento, a conoscere in anticipo eventuali costi aggiuntivi (es. sartoria) e ad avere informazioni sui cambi "di cortesia";

se entri in un negozio di estetista o parrucchiere hai diritto ad una consulenza gratuita di immagine (trucco, acconciatura..), o ad uno sconto del 5% sui prodotti di vendita;

se entri nei mercati comunali o nelle botteghe storiche
potrai trovare offerte integrate di percorsi degustativi con proposte non solo di tipo enogastronomico;

inoltre presentando il biglietto Expo, in molti negozi:
-          avrai diritto a forme particolari di scontistica;
-          in generale troverai grande disponibilità accompagnata da flessibilità degli orari di apertura per garantire una migliore accessibilità....E TANTO ALTRO ANCORA.

Questa iniziativa è stata fortemente voluta dal Comune di Milano che insieme alle Associazioni di Categoria a quelle dei Consumatori ed ai Distretti Urbani del Commercio promuove il Patto ed è al tuo fianco per renderti piacevole il soggiorno milanese.

COSA ASPETTI ANCORA ?

CERCA LA VETROFANIA !

VISUALIZZA SULLA MAPPA GLI ESERCIZI/NEGOZI ADERENTI AL PATTO

(n.b. la mappa si aggiorna automaticamente con ogni nuova iscrizione)

WHAT HAPPENS  WHEN YOU GO INTO A SHOP SHOWING OUR STICKER?

Care, quality and  transparency: these are the key words for all the public places  ( bars, cafés, restaurants , pubs and  shops) that have signed up to the Expo 2015 Agreement.

Just to give you some examples:

If you go to a restaurant  you can ask for an Expo tourist menu, or an à- la-carte menu  in different languages, and children can have their own special menu, with a pitcher of The Mayor’s Water: Milan’s tap water, which comes with every meal.

If you enter a café or a bar you’ll be able to use the restroom without  being required  to drink or eat anything.

If you enter a large food store, you can search for special offers on food products of Lombard excellence, as well as the possibility of finding other initiatives designed for you.

If you go to a small retailer’s, you will be granted a clear and transparent method of payment. And  you will be informed of any extra costs (eg small adjustments to garments) and of the rules and conditions concerning the change of articles in advance.

If you go to a beautician’s or a hairdresser’s you will get free beauty advice (make-up, hairstyle…). and will benefit from a  5% discount on any beauty product.

If you enter any one of the City Council’s  own covered markets, or one of the officially recognized traditional shops of the city, you will find a whole host of  food and drink specialities, and not just the classic combination of wines and traditional gastronomy. Whole  pathways of culinary delight await you.

In addition,  by just presenting your EXPO ticket, in many outlets :

- You will have the right to all sorts of discounts.

- Of course generally, wherever you go,  you will find friendly and helpful service together with great flexibility in all opening times to make it easier for you to explore all the shops you like …..AND LOTS MORE BESIDES

This initiative is strongly promoted by the City of Milan, which – along side the trade and consumers associations and the Urban Trade Districts supporting the Expo 2015 Agreement – is by your side in order to make your stay in Milan one to be rembered.

SO WHAT ARE YOU WAITING FOR ?

(A map of all sites joining the initiative will be available from 10th March 2015, after the operators subscription to the Agreement.)